Drømmebarnehagen
1. Avtalen
Vilkårene gjelder avtalen om medlemskap i Drømmebarnehagen.
Formålet med avtalen er å skape forutsigbare og klare rammer for medlemskapet ditt, for å redusere sjansen for misforståelser og legge til rette for et godt samarbeid.
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt ved bestilling, og til enhver tid gjeldende lover. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
2. Partene
Selgeren er Pedledern AS, org. nr. 931 795 023, og betegnes i det følgende som selger/selgeren, vi, oss.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen, medlemmet, du, deg.
3. Medlemskapet
Medlemskap i Drømmebarnehagen gir tilgang til medlemsportal med kursmoduler (til enhver tid under utvikling), Q+A’s med Pedledern og andre webinarer i egen kalender, et eget digitalt samfunn med likesinnede foreldre med mulighet for kommunikasjon med hele samfunnet (“Community”) eller privat chat med andre medlemmer. Gruppen er privat og kun for medlemmer av Drømmebarnehagen.
I Drømmebarnehagen er det ikke mulighet for 1-1 jobbing med Vegard Eines eller andre i Pedledern-teamet. Support og oppfølging foregår i Q+A’s med Vegard Eines eller andre i Pedledern-teamet, eller i åpen dialog på samfunnets sider.
Medlemsportalen er digital. Det betyr at alt innhold publiseres digitalt, Q+A’s gjennomføres digitalt og support er digital.
Pedledern og Drømmebarnehagen forbeholder seg retten til å gjøre endringer eller utskiftninger i teknologien og/eller platformen(e) som benyttes for å tilby medlemsskapet.
Samfunnet
Medlemskapet består dels i et “community” med likesinnede foreldre. Her er det mulig å stille spørsmål til alle medlemmer, og alle har anledning til å besvare spørsmål. Det oppfordres til debatt i samfunnet. Noen (men ikke alle) spørsmål blir besvart av Vegard Eines eller noen i Pedledern-teamet.
Pedledern publiserer eksklusivt innhold for Drømmebarnehagen, som artikler og andre tekster.
Klasserommet
I klasserommet (classroom) får du tilgang til kursmoduler (under utvikling til enhver tid). Nye moduler legges ut fortløpende.
Kalender
I kalenderen (calendar) får du oversikt over kommende Q+A’s med Pedledern, og andre webinarer. Disse foregår over zoom. Q+A’s gjennomføres minimum en gang månedlig.
4. Pris
Medlemskapet er et månedlig abonnement. Pris oppgis ved inngåelse av avtale.
Den oppgitte prisen for er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Prisen låses, og vil ikke indeksreguleres eller økes så lenge medlemskapet er aktivt. Dette gjelder selv om prisene på nytegnede medlemskap økes. Dersom medlemskapet avsluttes, og medlemmet senere ønsker å tegne ny avtale, vil de til enhver tid gjeldende priser benyttes.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i betalingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Avtalen løper fra inngåelse og fornyes automatisk. Det vil si at avtalt beløpet trekkes automatisk ved ny periode frem til avtalen sies opp av medlemmet. Perioden er en måned fra dato innmelding (fakturadato).
Medlemskapet kan endres eller sies opp ved å sende e-post til medlemskap@pedledern.no innen ny periode starter.
Ved avslutning av medlemskap har du tilgang til portalen i inneværende periode.
Det er ingen bindingstid eller oppsigelsestid på våre medlemskap, utover inneværende periode, såfremt avmelding meldes fem – 5 – virkedager før ny periode starter (perioden starter ved fakturadato).
For eksempel: Medlemmet melder seg inn og mottar første faktura den 8. desember. Ny periode (fakturadato) er etter en måned; 8. januar.
6. Betalingen
Medlemmet mottar faktura for medlemskap etter innmelding. Deretter vil medlemskapet faktureres månedlig frem til medlemskapet opphører.
Faktura sendes på e-post. Det er mulig å aktivere efaktura eller avtalegiro.
Medlemskapet avsluttes ved at medlemmet sender e-post til medlemskap@pedledern.no, emnefelt fylles med “avslutte medlemskap”.
7. Levering
Produktet er levert og kan tas i bruk så snart betaling gjennomføres. Kunden oppretter konto i Drømmebarnehagen med sin e-postadresse og passord.
8. Code of Conduct - Krav til adferd
I Drømmebarnehagen skal alle føle seg trygge og ivaretatt. Det er derfor noen regler knyttet til adferd. Brudd på disse reglene vil kunne medføre umiddelbar utestengelse:
- oppførsel eller innhold av trakasserende eller truende karakter
- innhold som diskuterer ulovlig aktivitet med hensikt å begå kriminelle handlinger
- innhold som krenker andres immaterielle rettigheter, eksempelvis opphavsrettigheter eller varemerkerettigheter
- pornografisk innhold
- reklame eller markedsføring for andre produkter eller tjenester (uten særskilt avtale med Vegard Eines eller andre i Pedledern-teamet)
- enhver form for programvarevirus, slik som trojanske hester, ormer, tidsinnstilte bomber, ødelagte filer, skadelig programvare, spyware eller annen lignende programvare som kan skade driften av en annens datamaskin eller eiendom.
9. Angrerett
Angrerett og 14 dagers frist gjelder for deg som kjøper. Angreretten faller bort dersom du logger deg inn i medlemsportalen og tar i bruk medlemskapet.
Dersom du skal benytte deg av angreretten, sendes en epost til medlemskap@pedledern.no, emnefelt fylles med “angrerett”.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen på 14 dager.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.
I særskilte tilfeller kan medlemmer få refundert hele eller deler av medlemskontingent etter medlemskapets start, for eksempel av helsemessige årsaker. Årsaken til forespørsel om refusjon må dokumenteres av deltaker, for eksempel ved fremleggelse av legeerklæring mv.
10. Forsinkelse, utsettelse eller avlysning
Pedledern AS forbeholder seg retten til å utsette eller avlyse programmet eller deler av programmet som følge av årsaker som er utenfor vår kontroll, og som ikke kunne forutsees.
Medlemskapet er digitalt. Det vil derfor kunne oppstå teknisk svikt for eksempel i forbindelse med live-sendinger. Vi forbeholder oss retten til å kunne avlyse live-sendinger med Vegard Eines.
Dersom medlemsportalen blir utilgjengelig vil Pedledern AS gjøre alle rimelige tiltak for å få materialet tilgjengelig for medlemmene igjen. Eventuelt alternative måter for medlemmer å delta på Q+A’s, andre webinarer eller kurs.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen.
Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
12. Personopplysninger
For å tilby medlemskap i Drømmebarnehagen må vi behandle personopplysninger. Du kan lese mer om personvernerklæringen her.
13. Konfliktløsning
Det er viktig for oss at du som kunde er fornøyd. Derfor ber vi deg ta kontakt dersom det oppstår misnøye, misforståelser eller andre uklarheter. Begge parter skal ta situasjonen på alvor og på en konstruktiv måte.
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom saken ikke lar seg løse ved forhandling mellom partene, kan uenigheten eller tvisten kunne rettes til forliksrådet eller retten.
14. Kontakt
Ved spørsmål knyttet til denne avtalen, vilkår eller medlemskapet, ta kontakt på e-post: medlemskap@pedledern.no