Foreldresamtalen
1. Avtalen
Vilkårene gjelder avtalen om “foreldresamtalen”.
Formålet med avtalen er å skape forutsigbare og klare rammer for kjøp av vårt produkt, og for å redusere sjansen for misforståelser og legge til rette for et godt samarbeid.
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt ved bestilling, og til enhver tid gjeldende lover. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
2. Partene
Selgeren er Vegard-Andre Eines AS, org. nr.925 688 061, og betegnes i det følgende som selger/selgeren, vi, oss.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen, medlemmet, du, deg.
3. Produktet
Produktet “Foreldresamtalen” er en 1-til-1 samtale mellom deg som kjøper og en representant fra Pedledern-teamet.
Samtalen varer i omtrent en time.
4. Pris
Pris oppgis ved kjøp.
Den oppgitte prisen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i betalingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Det er ingen bindingstid eller oppsigelsestid på produktet “Foreldresamtalen” da det er et engangskjøp.
6. Betalingen
I etterkant av “Foreldresamtalen” vil du som kunde motta faktura på e-post. Forfall er 7 dager etter mottatt faktura.
7. Levering
Produktet er levert når samtalen er gjennomført.
8. Angrerett
Angrerett og 14 dagers frist gjelder for deg som kjøper. Angreretten faller bort dersom du benytter deg av samtalen, eller ikke møter til samtalen. Avbestillingen av avtale må meldes innen 24 timer før avtalt tidspunkt.
Dersom du skal benytte deg av angreretten, send en epost til pedledern@pedledern.no, merk emnefelt med “angrerett”.
9. Avbestillingsfrist
Avbestilling/kansellering av avtalt “Foreldresamtale” må gjøres innen 24 timer før avtalt tidspunkt. Senere avbestilling/kansellering vil medføre at hele beløpet faktureres kunden.
Ved medisinske årsaker for ikke møtt eller senere kansellering kreves legeerklæring. Gebyret for ikke-møtt vil da frafalle.
10. Forsinkelse, utsettelse eller avlysning
Vegard-Andre Eines AS forbeholder seg retten til å utsette eller avlyse avtalen som følge av årsaker som er utenfor vår kontroll, og som ikke kunne forutsees.
Samtalen er digital. Det vil derfor kunne oppstå teknisk svikt for eksempel i forbindelse med gjennomføring av samtalen.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen.
Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
12. Personopplysninger
For å tilby “Foreldresamtalen” må vi behandle personopplysninger. Du kan lese mer om personvernerklæringen her.
13. Konfliktløsning
Det er viktig for oss at du som kunde er fornøyd. Derfor ber vi deg ta kontakt dersom det oppstår misnøye, misforståelser eller andre uklarheter. Begge parter skal ta situasjonen på alvor og på en konstruktiv måte.
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom saken ikke lar seg løse ved forhandling mellom partene, kan uenigheten eller tvisten kunne rettes til forliksrådet eller retten.
14. Kontakt
Ved spørsmål knyttet til denne avtalen, vilkår eller produktet “Foreldresamtalen”, ta kontakt på e-post: pedledern@pedledern.no